pos1808.jpgA diagramon a piros nyíl és mező világos fenyegetését mutatja - Sötét jelzett lépésével elzárja a világos bástya erejét a hetedik soron, így védve ki a támadást f7 irányába - Ám lépése súlyos hiba - Miért?

 

Lentebb görgetve érkezik a segítség:

 

 

 

Azért, mert az e8 bástya túlterhelt (egyszerre két figurát védő) tiszt egyidejűleg képtelen eleget tenni mindkét feladatának: Az a8 bástya és az e7 futó védelmének - Bár az a8 bástya ebben a pillanatban nincs ütésben, a vezér erejét elfedi a b7 mezőn álló bástyája - de mi ezzel ütünk e7-re és ezzel egyidejűleg kinyílik az út a8 felé.

Szerző: Sakk-mester  2021.10.17. 08:13

süti beállítások módosítása