t1abcd_6.jpg

Felvértezetlenül, cím nélkül, rang nélkül, egy szál parasztgatyában álltam a sakk-szellemi municióval bíró, a hazai sakkozás legjobbjaitól: Portischtól, Szabótól, Barczától, Bilektől fortélyokat elleső, versenyeken, NB-I-ben, NB-II-ben acélosodó sakkharcosok elé - Első versenyjátszmámat rajtengedélyesként, az utcáról az NB-I utolsó, ifi táblájára betuszkoltként játszottam, és pluszosként zártam az évadban. - A szakosztály vezető és Filep mester kezdeményezték, hogy induljak el egyéni versenyen - Így kerültem a városi bajnokság selejtezőjébe, ahonnan tovább léptem a városi bajnokság elődöntőjébe - Innen szintén győztesként jutottam tovább a városi bajnokság középdöntőjébe, s annak megnyerése juttatott el a városi bajnokság döntőjébe - Az ott megszerzett hatodik helyezés révén bekerültem az országos vidéki döntőbe és az országos ifjúsági döntőbe - A vidéki döntőt sem játszhattam végig, mert megérkezett a katonai behívó - sorkatonaként kaptam meg a meghívót az ifi döntőre, de a zászlóalj parancsnokom és a politikai helyettes úgy döntött, hogy a haza védelme mindenek előtt - Alig kezdődött el és már véget is ért a "sakk-karierem" - A megélhetés megteremtése, a tanulás, a család mellett egyre kevesebb idő maradt a sakkra - Néha-néha ki is szakadtam a sakkvilágból, amibe amint lehetőségem adódott vissza-vissza tértem és 53 év múltán is benne vagyok, függetlenül attól, hogy a versenysakkot több mint 10 éve abbahagytam.

------------- 

t1ab_64.jpg

Így játszott Bilek Polgár István ellen szintén 1970-ben - mai chess.com-os értékeléssel - Érdekesség, hogy játszmájukat a fenti parti megsárgult lapjának hátoldalára körmöltem le.

 

Szerző: Sakk-mester  2022.11.03. 11:33 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása