Munka, szorgalom, akarat és elszántság nélkül, mit sem ér a tehetség!
A sakk az Élet szimulátora
A győztes partik megcsillantják erényeidet,
a vesztettek rámutatnak fogyatékosságaidra.
Ha akarod, ha nem, tükröt tartanak eléd,
látnod kell magad, szembenézni önmagaddal
akkor is, ha az épp nincs az ínyedre.
151. diagram: 1.-Hxb4 és nincs 2. Bxb4 mert 2.-Vc5 és egyszerre lóg a b4 bástya és fenyeget He2+ ,majd Hg3#. Ha nem üti le a huszárt akkor még a d3 is lóg, és a gyalogelőny mellett pozícióelőnye is van sötétnek.
152. diagram: 1.-Vxf3 2. gxf3 Bxe1# Ha…
... a parti vége, sokáig bolyongsz még - fekete vándorbotoddal kezedben - az erdőben, de most találsz rá az útbaigazító erdőkerülőre.Elemezd a helyzete(t)d mélyen, hosszan, elmélyülten.
A megoldást kérem, és egy őszinte választ arra, hogy mennyi idő alatt leltél rá. Emlékszel?Ráböktem egy lóra és azt mondtam...Mit is?Talán azt, hogy ő hozza a rabruhát a királynak.
Döntened kell, ott hagyd, elvidd, vagy....
Csak a diagram aljáig gördítsd a bejegyzést és írd le, hogyan döntöttél.
A partiban a legjobbat lépte sötét.
Leütött h6-ra, amire sötét vissza, majd világos Vxh6-jára, f5-tel igyekezett…
Jut e eszedbe olykor képtelennek tűnő gondolat, mit ha vallatóra fogsz, elveti "képtelen" köpenyét, s megnyílik előtted mélyben rejlő tartalma.
Itt sötét He3-at lépett, mire világos d7-re tette a vezérét, s…