Isten hozott minden hozzám betérő vándort!
Baráti jobbom nyújtom mindannyiótoknak!
A sakkról mesélek Nektek...
Németi Kornél ( 13 éves ) Kossuth Gimnázium
...egy játékról, ami más, mint a többi.
Arról mesélek, ahogyan én látom,
nem vitaanyagot írok,
hanem a véleményem kinyilvánítom.
Ha megnyeri tetszésed,
a Tied, vigyél belőle,
legyen a Te építőelemed,
vagy időzz el itt,
legyen a Te kis kuckód,
ami mindig szeretettel vár,
ahova haza-haza jársz,
ahova örömmel hív az „udvartartás”.
Ha távol áll Tőled amit itt látsz,
lépj tovább a Te világodba,
oda, ahol jobban érzed Magad,
ne gyötörd Magad a megértésemmel.
Mi is a sakk, és miben más, mint a többi játék?
Varga Bálint ( 10 éves ) Ibolya u. Általános Iskola
Úgy vélem, a sakk,
a sport, a játék, a tudomány
és a művészet egyvelege,
a legobjektívebb játék,
amitől távol áll a szerencse,
amit csak cseppekben ér el a világ,
örvénylő, hazug, megtévesztő,
áruló mocska, szennye.
Nem a dobókockán,
a leosztott kártyalapokon múlik,
hogy nyertes leszel e, vagy vesztes,
hanem önmagadon!
A sakkjátékban benne van
a játszó személyisége,
akaratereje, akarati tunyasága,
gyengesége, tudása, kitartása,
küzdőképessége, szellemi ereje,
magárautaltsága, felelősségérzete,
önállósága,alkalmazkodó képessége.
Tamás Ádám - a fekete sereggel - ( 11 éves ) Bocskai I. Általános Iskola
A sakk az Élet szimulátora,
egy állandóság van benne,
a változás.
Ez a változás, alkalmazkodásra késztett,
arra, hogy objektíven mérd föl a helyzetedet,
folytonos mély
és intenzív koncentrációval újragondold
lehetőségeidet, örökösen terveket alkoss,
gondoskodj a „birodalmadról”,
a realitás talaján maradj.
A győztes partik megcsillantják erényeidet,
a vesztettek rámutatnak fogyatékosságaidra.
Ha akarod, ha nem, tükröt tartanak eléd,
látnod kell magad, szembenézni önmagaddal
akkor is, ha az épp nincs az ínyedre.
Bodnár Máté - kék felsőben - ( 11 éves ) Petőfi S. Általános Iskola
A küzdelem tovább folytatódik a táblán túl,
a tanulás, a gyakorlás révén
kiküszöböljük a hibáinkat,
és tovább írezzük az erényeinket.
Beindítjuk a fejlődés motorját.
Gyakori kérdés:
mikor kezdjen sakkozni a gyerek?
Sokan évszámot várnak válaszként,
de ezt nehéz megadni,
mert minden gyerek
más érési folyamaton megy át.
Azután próbálkozzanak
a sakkozás megismertetésével,
mikor a gyermek már belátja,
hogy a szék nem áll félre az útjából,
az asztalsarka nem húzódik odébb azért,
hogy Ő be ne verje a fejét,
vagyis akkor,
ha már van annyi tapasztalata,
hogy belátja a világ kétpólusú.
az egyik öleli, a másik megüti,
azaz, nyerni és veszteni is tud,
ez utóbbit hisztizés nélkül.
Akkor amikor betartja a szabályjátékok „törvényeit”
és nem kívánja érdekeinek megfelelően azokat felülírni.
Zsiday Peti (11 éves ) Kazinczi Általános Iskola
Közel azonos érettségű gyerekeket feltételezve,
a következetes nevelési elveket megvalósító szülők
gyerekei előbb, az agyonkényeztetett gyerkőcök,
akiknek nagyban ártottak azzal,
hogy a „papamama” „anyaapa”
állandóan nyerni hagyta őket,
azok később alkalmasak
a sakkjáték gyakorlására, tanulására.
ui: a fenti képeken tanítványaim láthatók
Alant a blog szerkesztői:
Balogh Sándor: FIDE Mester, sakkedző
Szilágyi Sándor: Levelezési sakkmester, sakktörténész
Németi Kornél: Tanítvány, OB-II-es ifi