1. diagram: 1. Hb5: kinyitjuk az "a" vonalat, és egyúttal megtámadjuk a vezérét. 1.-axb5 2. Vxa8 bxc4 3. Fxd6: megtámadjuk a vezérét és az e7 gyalogot is. Világos nyerve van.
2. diagram: Itt több megoldás is lehetséges, de a leggyorsabb: 1.- Vb6+ 2.Vf2 Hf3+ és világos kénytelen vezért áldozni.
3. diagram: A lépések értelme: 1. Hd5: kihasználja a c6 gyalog hatásvesztését 2. Hc7: kinyitja az a2-g8 átlót a vezérnek. Minőséget nyer és ez elég a győzelemhez.
4. diagram: 1. Hxf6: kinyitja a b1-h7 átlót + eltávolítja a h7 védőfiguráját. 1.- Fxf6 2. Fxh7+: rátereli a királyt a motívumra 2.- Kxh7 3. Vc2+ és c6-on visszanyeri a tisztet.
5. diagram: 1. Hf6+: kinyitja az f8-h6 átlót. 1.- gxf6 2. Vf8+: rátereli a királyt a mattra. 2.- Kf8 3. Fh6+ Kg8 4. Be8#
6.-7.-8. diagram: Fokozatosan sakkokkal kiszorítja a világos királyt a "h" vonalra. A Kg7 elveszi tőle a g6 mezőt. Ezután a Bxh2 a kegyelemdöfés. (Bxh2-re Hg3# ; Hxg3-ra Hf6#)
9. diagram: 1. He6: kinyitja a "g" vonalat, ill. megtámadja a bástyát (természetesen nem lehet leütni, mert akkor Fxe6+ lenyeri a vezért). Ha elviszi a bástyát, akkor h5 és világos tisztet nyer.
10. diagram: 1. e5: kinyitja a nagyátlót. 1.- Fxe5 2. Vxb7 és bástyát nyer.
11. diagram: 1.- Fxg2: a bástyát kötésbe rakja. 2. Bxg2 Hf2+ 3. Kg1 Hd3+ és sötét vezért nyer.
12. diagram: 1.- Hg3: rátereli a királyt a felfedésre. 2. Kg1 (hxg3-ra Bh5#) Bd5 és sötét vezért nyer.