311. diagram: 1. Vg7+ kikergetjük a sötét királyt a gyalog elől 1.- Kxg7 2. h8=V#
312. diagram: A pozíciós az, hogy 1.-Bc8-at lép sötét, amivel az egyetlen nem játszó figuráját is játékba hozza. A kombinációs pedig 1.-Fxg2 amit nem lehet visszaütni 2.-Vg4+ bástyanyerés miatt.
313. diagram: 1. b4 egyből fenyeget Hxd6 Vxd6 Fxc5 1.- Hd7 védi a c5-öt. 2. c4 fenyeget bxc5 Fxc5 Fxc5 Hxc5 cxb5 tisztnyerés 2.-f5 3. Hxd6 Vxd6 4. bxc5 Hxc5 5. Fxc5 eltávolítom a vezért az e5 gyalog védelméből 5.-Vxc5 6. Hxe5 és világos egyértelműen jobban áll.
314. diagram: 1. Vxd8+ meggyengítjük sötét alapsorát 1.-Bxd8 2. Be8+ Bxe8 3. Bxe8#
315. diagram: 1. Bh8+ teret adunk a vezérnek a h vonalon és kinyitjuk a 7. sort 1.-Fxh8 2. Vh7+ Kf8 3. Vf7#
316. diagram: 1. Bh8+ Kxh8 2. Bh1+ Kg8 3. Bh8+ ismét teret adunk a vezérnek ezúttal az 1. soron 3.-Kxh8 4. Vh1+ Kg8 5. Vh7#
317. diagram: 1. Fd3 Kc8 2. Kc6 Kb8 3. Fa6 Ka7 4. Hc5 Kb8 5. Kb6 Ka8 6. Fb7+ Kb8 7. Ha6#
318. diagram: Észre kell venni, hogy a c8 futónak kettős feladata van, ugyanis védi a b7 gyalogot és a He6 vezérnyerést is. Épp ezért 1. Fxb7 és vagy bástyát vagy vezért nyerünk, attól függően, hogy melyik feladatát végzi.
319. diagram: Itt az f3 huszárnak van kettős feladata. Zárja az f vonalat és védi a Vh4-et. Így 1.-Vh4 ami mattal fenyeget, és védeni csak 2. Hxh4-gyel lehet, amire pedig 2.- Bxf2#
320. diagram: 1.- Hd3+ 2. Kf1 Vf6+ 3. Ff4 Ff5 fenyeget Hxf4 majd Fd3 vezérnyerés 4. Kg1 Hxf4 5. gxf4 Vb6+ 6. Vf2 Bd1+ 7. Ff1 Fe4 és sötét jobban áll.