331. diagram: Ismét azt használjuk ki, hogy a király és a bástya egy vonalban van. Ezért 1. Bf4, amit kötelező leütni 1.-Bxf4 2. a7 és a gyalog nem állítható meg az a4 gyalog miatt, ami így egy káros báb.
332. diagram: 1. Vf1+ kényszerítő erővel rátereljük a motívumra a vezért 1.-Vxf1 2. f8=V és esik az f1 vezér.
333. diagram: 1.-Hxe3 2. fxe3 Ha5 3. Hxa5 Vx2 4. Hxb7 Vxe3+ egy közbeiktatás 5. Kh1 Bd7 és a huszár foglyul esik.
334-335. diagram: 1.- Bxd4 2. Fe3 Vxe5 3. Fxd4 Vxd4 4. axb4 Vxb4 5. Vxb4 Fxb4...
337. diagram: Itt világossal természetesen a döntetlen elérése a cél. 1. Bd3 fenyeget Bxd2 exd2 Kxd2 és döntetlen, amit nem is lehet védeni, ha pedig sötét leüti a bástyát akkor patt.
338. diagram: 1. Fd5+ eltávolítjuk a királyt a d7 gyalog védelméből 1.-Kc7 (ütni nem lehet, mert exd7 és bemegy a gyalog) 2. Fya8 és világos nyerésre áll.
339. diagram: 1. Fe4 megakadályozzuk a gyalog bemenetelét 1.-Kxe4 2. g8=V b1=V 3. Vh7+ és esik a sötét vezér.
340. diagram: 1.-He4 kettős támadás a vezérre és az f2 gyalogra 2. Ve3 Vxf2+ 3. Vxf2 Hxf2 és esik a d1 bástya.