341. diagram: 1. Hxh6+! romboló áldozat, megsemmisíti a király védelmét. 1.- gxh6 muszáj leütni, mert 1.-Kf8 2.Bxf7#; 1.-Kh8 2. Hxf7+ vezérnyerés. 2. Bxf7!! abszolút megsemmisíti a védelmet és kikergeti a sötét királyt a búvóhelyéről. 2.- Kxf7 3. Vh7+ űzzük a királyt 3.-Kf6 4. d5+ megnyitja a nagyátlót futója számára. 4.-Kg5 5. Fc1+ Kg4 6. Ff3+! rátereli a sötét királyt a mattra 6.-Kxf3 7. Ve4# 1-0
342. diagram: Észre kell venni, hogy a vezérnek illetve a g7 gyalognak is kettős feladata van: 1. Hxd6 Vxd6 2. Fxh6! kihasználja a g7 gyalog túlterheltségét. 2.-gxh6 3. Vxf6 ami után a h6 gyalog is esik és világos nyerve van.
343. diagram: Itt azt kell figyelembe venni, hogy az előretolt gyalognak több kulcsmezeje van 1. g5! leszorítja a sötét állást. 1.- Kf7 2. Kd7 Kg7 3. Ke7 Kh7 4. Kf7 és esik a sötét gyalog.
344. diagram: Itt az a fontos, hogy 1. Kf5? veszít, hiszen 1.-Kd4 és el fel kell adni a gyalog védelmét. Épp ezért 1. Kf6! és hagyjuk, hogy ő lépjen Kd4-et, ami után kijön az előző állás, annyi különbséggel, hogy most ő lép és mi nyerünk. De ahhoz, hogy védje a gyalogját muszáj oda lépnie. 1.-Kd4 2. Kf5 és ezzel elértük a célunkat el kell hagynia a gyalogját és megnyerjük a partit.
345. diagram: Ez az az állás amiről az előbb beszéltem. Aki lép, az veszít.
346. diagram: Érdekes, hogy ebben az állásban is az előbb létrejött állás lesz benne csak elforgatva. Ha 1. Kf3?-at lépnénk arra 1.- Kxe5 és még mi vesztünk hisz nekünk kell elhagyni a gyalog védelmét. Emiatt 1. Kf2! KIRÁLYHÁROMSZÖGELÉS! 1.-Kxe5 2. Kf3 és ugyanaz az állás csak ő lép, és így neki kell elhagynia a gyalogja védelmét.
347. diagram: 1.-Fd6 2. h5+ Kh6 3. d4+ g5 4. hxg6+ Kxg6 5. Vh5+ Kg7 6. Vf7#
1.-Vf6 2. Ve8+ Kh6 3. d4+ g5 4. hxg5+ Kg7 5. gxf6+ Kxf6 6. Vf7#
1.-h5 2. Fxb7! kihasználja a futó kettős feladatát (védi a b7-et és a Vf5-öt)
A parti ide vezető menete:
1. e4 e5 2. Hf3 f6 3. Hxe5 fxe5 4. Vh5+ Ke7 5. Vxe5+ Kf7 6. Fc4+ d5 7. Fxd5+ Kg6 8. h4 és kijött a diagramon lévő állás.
348. diagram: 1.-Fc5 2. Vd3 d4! megnyitja a c6 futó átlóját és vagy tisztet nyer vagy a g2 esik és a bástya.
349. diagram 1. g6!! vagy a királyt távolítja el vagy a gyalogot rossz helyre. 1.- fxg6 2. f5!! tovább tereli a sötét gyalogot. 2.- gxf5 3. Kg1! és sötét képtelen megnyerni.
350. diagram: 1. Hxe6 Vf7 2. Vxc7 Vxe6 és világos játszik nyerésre.