A hétéves Szilvikének, aki most barátkozik a sakkal.

Képzeld Szilvike, elmeséltem Makinak, hogy feladatot szeretnék feltenni a Te részedre a blogra. S Maki nem hagyta, nem hagyta, hogy én tegyem fel, ragaszkodott hozzá, hogy Ő hozzon Neked feladatot.

Szia Szilvike! Maki vagyok. Engem is Sanyi bácsi tanított meg sakkozni, és már nagyon jól tudok játszani. Hoztam Neked egy feladatot. Ezt önállóan is megtudod oldani, ha mégsem tudnád, kérd a szüleid segítségét. Kérheted az enyémet is, szívesen elmagyarázom a megoldást.

Az első állásban világos lép és fojtott mattot ad a sötét királynak. Fojtott mattnak nevezzük azt a mattot amelyikben a saját bábuk teszik lehetetlenné királyuk menekülését. Ezt a mattot csak a huszár tudja beadni.

 

 

 

A matt nem más, mint védhetetlen sakk. Tudod-e, hogyan lehet a sakkot kivédeni? Megsúgom Neked, három módja van. No, törd a buksid, és jegyezd le mind a három módját.

Szerző: Sakk-mester  2012.01.13. 05:03 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása