A rivalizálás elsősorban a csapatok között volt, ott is akkor, amikor néha-néha az érmes helyezés lidérce, vagy a kiesés réme késztette arra a feleket, hogy életre-halálra megküzdjenek. E két csapat évtizedeket húzott le az OB-II-ben, mivel kedves, barátságos emberek alkotják a csapatokat ott is - itt is, így kialakult a kölcsönös megbecsülés, a tisztelet és a barátság a játékosok között. Egy-két nagy csata és néhány békülékeny remi a "másodlagos" sakkszakmai hozadék.

Így jött létre ez a játszma, ahol Sallai Jancsi barátommal küzdöttünk meg. A parti a 15. lépéspárig a megnyitás medrében haladt. János 16. lépése eltér az ajánlástól - Ve2 - leüt f4-re, roncsolja sötét gyalogszerkezetét - három gyalogsziget, duplagyalog - gyengévé teszi a visszaütő sötét bakát, megszerzi a lova számára a d4 mezőt, ám átadja az e5-öt a sötét huszárnak.  A válasz exf4-re a mai progik által ajánlott 17.f3-at lépte. Úgy értékeltem az állást, hogy a "laza" világos királyállás, a középen rekedt király helyzete miatt jobban állok, ezért az állás nyitására törekedtem. A drF és a c8F közötti különbséget a még nem lépett futó javára ítéltem, hisz a "fejlett" futó erőtlenebb. Következett a "nyitó lépés" 17. - b4! amire a cserék után 20.Vd2 védő és támadó lépésre jött a legjobb: 20.- Vb6!. Az állás ugyan egál körüli, de már sötét kezdeményez. A védő és az egyik legjobb világos lépésre, a 21. b3-ra folytatódik az "attak" 21.- d5. Játékba hozni a tiszteket elv alapján léphette világos a nem a legjobb 22.Bd1-et, bár az is lehet, hogy a következő csetepatéban látott valamit. Ütöttem e4-re, felélesztettem a szunyókáló futót, rögvest le is kötöttem - valószínűleg jobb lett volna az azonnali Fxg4 - de én a logikus és elvszerű 23. - Be8-at léptem. János oldotta a kötést 24.Kf1-el, amire a Bxe4 és Fxg4 bonyodalmai közül az utóbbit választottam. Jancsi is megmutatta, hogy neki sincs galambból az epéje és viszonzásként bevágott h7-re. Lekaptam a tábláról a betolakodót, mire ő is levette a gnF-et. Ez eddig rendben is lenne, csere-csere, de ő átadta az e4 mezőt ahol rögtön megjelentem a jelentéktelenebb bástyámmal, amire azonnal "kötést" kaptam - 27.Vd3 -. Nem kedvelem az ilyesmit, mármint kötésben a valódit, ezért 27,- Kg8-at léptem. Ő játékba hozza a bástyát én a vezérem helyezem jobb pozícióba, amire ő véd - 29.Vf3 - én pedig tovább támadok -29.- Be3 - ajándékba adva egy gyalogot. Nincs mit tennie, leveszi, mire Be1+-Bxe1 cserék után működik a sötét kelepce.

Szerző: Sakk-mester  2012.04.24. 07:35 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása