1091. diagram: 1..Fxf7! bástyával nem jó ütni, mert akkor rossz lesz a sarokmező a futónak és remi lesz; sötét könnyen megnyeri a partit.
1092. diagram: 1. Ke3! megszerzi az oppozíciót oldalról. 1.-Kc4 2. Ke4 Kc3 3. Ke3 Kc2 4. Ke2 és döntetlen.
1093. diagram: Egyértelműen sötétnek előnyösebb a végjáték. 1. Kc3 Kb5 2. Be2 világos mondván neki jó a remi, csak lépked a 2. soron a bástyával. 2.-Bc1+ 3. Kd3 Bc2!! eltereli a királyt d4 gyalogja védelméből. 4. Bxc2 bxc2 5. Kxc2 Kc4 és sötét nyerve van.
1094. diagram: 1. Fe4+ Bb7 2. Vb8+!! torlaszt képez a király mellett. 2.-Bcxb8 3. Bxa7+! teljesen bekeríti a sötét királyt. 3.-Fxa7 4. Hc7# 1-0
1095. diagram: 1.-Vxf1!! a g3 mező védőfigurájának eltávolítása. 2. Bxf1 Hg3+ 3. Kh2 Hxf1+ 4. Kh1 Hg3+ 5. Kh2 Hxe2+ 6. Kh1 Hg3+ 7. Kh2 He4+ 8. Kh1 Hf2# 0-1
1096. diagram: 1. Vxd5+! exd5 2. Fxd5+ Ka7 3. Bxa6+! Kxa6 4. Ba3+ Fa5 5. Bxa5# 1-0
1097. diagram: 1.-Hxc4 2. Ba7+ Kb8 3. Bxc4 Vd5 4. Bxb4+ Kc8 5. Bd4 Vc5 6. Bd4 és esik a vezér.
1.-Kxa8 2. Hxd6 és világos nyerve van.
1.-Hf3+ 2. Vxf3 Vxf3 3. Ha5+ Kxa8 4. Bc8# 1-0