Elhoztam ismét egy "netes" játszmámat.

A 11.e5 lépésem helyett a Bac1-et ajánlom.

Jó lépés a 13.Bxd6! ám megfontolandó a Hxc6 és a rákövetkező Bd8 az anyagi egyensúly megbontásával, nagyszerű nyerő eséllyel.

Ugye természetes, hogy a bástyát ütjük és nem a g4vezért. Üsse ő a mienket, ezzel hozzásegíti a c4-en ácsorgó futónkat a nagy átlóra vonulásban.

A nyílt vonal elfoglalása ritkán rossz - 18.Bd1. Többre értékeltem a gyalogot két tempónál, - 19.Hxf7 - az anyagi szemlélet hatással van rám is.

A 20. lépés megtétele előtt a g4 lépést és a vezérszárny rögzítését fontolgattam, végül a Fb6 mellett döntöttem. A 21. Ff3 régóta dédelgetett lépésjelöltem, úgy éreztem, most jött el az ideje meglépnem.

A 21.- Fd7-re a 22.He4! legjobb, gyalogot nyer, -e6- ha nem hagyja, akkor enyém a 7.sor és az e6 helyett a b7 gyalog. Ugye látod, hogy vajúdik az állás, a távolabbi szabd gyalog születőben van.

Bercel most tanulja az alapsori mattokat, "nehogymán" bekapjam, jött az óvatos és indokolt 23.g3.

A 24.Fxd5 annyira természetes, mint levegőt venni. Támaszpont kell a futónak; 25.b4!

A gyalogelőny és a távoli szabad-gyalog ránézésre is nyer, vegyük le hát a tiszteket, ne zavarják a tiszta vizünket. A nyerés innen már csak technika dolga.

Mily jó is lett volna, ha ötven évvel ezelőtt valaki ezt nekem elmagyarázza.

Szerző: Sakk-mester  2013.04.20. 07:29 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása