A tanácskozók színt vallanak, számot adnak tudásukról minden egyes lépés ajánlásával. A sakkprogramokba nincs beépítve a tekintélyelv. Ők fittyet hánynak a címre, a rangra, a jelenlegi és a valamikori értékszámra.
Tréner és tanítványa együtt tesz vizsgát a tanácskozási játszmákban. Bizony a tanítvány érdeklődve várja a gép ítéletét mestere lépésjelöltje felett. Hiszem, hogy ez a gondolatcserélő, gondolatmegosztó játékmód nagyban segíti az ifjújátékosok látásmódjának fejlődését.
Bár 10 perces gondolkodási idejű volt a játszmánk, így a csevejre túl sok idő nem jutott, azért mi is elmerengtünk a 9.-, f6! lépésen, az a6-b5-Ba7-Bf7 figuraelrendezésen, azon, hogy a 20. lépésben merről fenyegessen behatolással a lovunk; c4-ről, vagy g4-ről.
Egyértelműen és egyhangúan értékeltük komoly rontásnak világos 23.dxc5 lépését, amit a program vissza is igazolt. A 26. lépésben lényegesen jobbnak találtuk a bxc4 ütést a dxc4-nél, ugyancsak nagy egyetértésben és győzelmünk biztos tudatában léptük meg a 30.- d4!-et.