2221. diagram: 1. Fd3! két figurával is közéáll a gyalogoknak, így sötét nem tudja azokat mozgatni. Az állás döntetlen.
2222. diagram: 1.-Vxd4! rátereli a vezért a huszárvillára. 2. Vxd4 Hf3+ és sötét a tisztelőnyével megnyeri a partit.
2223. diagram: 1.-Vxe2+! ismét ráterelés, ezúttal a királyt. 2. Kxe2 Hxd4+ 3. Ke1 Hxf5 4. Bxf5 és sötétnek 2 gyalogelőnye van.
2224. diagram: 1.-Vxe4! ezúttal nem ráterelés, hanem elterelés, a g3 huszár túlterheltségét használja ki sötét. 2. Hxe4 He2+ 3. Kh2 Hxc3 4. Hxd3 és sötét minőségelőnnyel könnyen nyer.
2225. diagram: 1.-Bxf7 2. g6 Hf6 3. gxf7+ Kf8 4. Vg6 és világos egyértelműen jobban áll.
2226. diagram: 1. Bh7+! Hxh7 2. Vxh7+ Kf8 3. Fh6# 1-0
2227. diagram: 1. Ba8+ Fd8 2. Bxd8+! ez a ráterelés dönti el a partit. 2.-Kxd8 3. Hf7+ Ke7 4. Hxh8+ Kf8 5. Ke5 Kg7 6. Ke6 Kxh8 7. Ke7 Kg7 8. f5 Kg8 9. f6 Kh7 10. f7 Kg7 11. f8=V +-
2228. diagram: 1.-Hh7! 2. Vxh5 Hg3 és sötét lenyer egy minőséget.
2229. diagram: 1. Baxb4! újra egy ráterelés, amellyel világos tisztet nyer. 1.-Bxb4 2. Bxb4 Bxb4 3. Hxc6+ +-
2230. diagram: 1. Hd5! Ve6 2. Vxe4!! most nem volt kész a motívum, létre kellett hozni. 2.-Vxe4 3. Hf6+ és ezzel a rátereléssel világos minőségelőnyre tett szert.