Nehézveretű parti volt. A 26-éves Zsolt nagyon ambicionálta a játékot. A 15. lépésre elkótyavetéltem a megnyitólépésből fakadó előnyt, ellenfelem átvette és tartotta a kezdeményezést egészen a 24. lépésig. Ekkor egy nehéz, de jó lépésre leltem, ez volt a 24.c5!, amit a 26.Vf1! követett. A 31. lépéspártól már én uraltam a játékot, a 32.d6 fokozta az előnyt, a 36.Kh2 profilaktikus lépést követően a támadásvezetés a feladat.

A 39.Bxg6! már a néző, a drukker szemét is vonzza, ő is hamar meglátja a poént. Zsolt még erre sem adja fel, leüti az f7 bástyámat, majd a visszaütésre Bg8-al védekezik. Létrehozok egy rafinált üteget - 41.Vf5!, ha elbújtatná a vezérét a bástyatámadás elől akkor kettő lépésben bemattolnám. Valahogy így; 41. - Va3 42.Bxg7+! Kxg7 és 43.Fe5 matt.

Zsolt Kh8-al menekült tovább, amire a 42.Fe5 a legjobb, amit megléptem. Ezután nem sokkal megkongatták a lélekharangot sötét állás felett.

Szerző: Sakk-mester  2013.09.26. 04:03 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása