Szeretünk ütni, gyalogot nyerni. Ha nincs másik lépésjelölt, akkor elsétálunk a nagyobb előnyt adó folytatás mellett. Van aki "tudja", hogy mindig figyelni kell az elárvult, védtelen figurákra, hisz azok esetleges szorult helyzetét ki lehet használni. Az ismeretanyag felmondása egy dolog, az alkalmazása már más kategória egy magasabb szint. Valaki valamit csak akkor tud, ha azt alkalmazni is képes. Egy sakktréner ne legyen elégedett azzal - a tanult anyag visszamondása - , amire az iskolában jelest adnak, az a sakkoktatásban csak középszerű. Akad olyan gyerek is, aki bizonytalan a tanultak visszamondásában, viszont alkalmazni képes azt. Nos az ő érdemjegye már jeles a sakkban, az iskolában viszont középszerű...
Mit mutatnak a nyilak? Mi a te folytatásod a diagramállásban? Te beéred egy lépésjelölttel, vagy több közül választod ki azt amit meglépsz?