A különféle tisztlépések közül a huszár lépései eléggé követhetetlenek a sakkjátékkal ismerkedők számára - de nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy siker reményében játszmába kezdj - Hány helyre léphet a huszár? Hány ütéslehetősége van? Ütési közül melyiket érdemes megtenni és melyiket kell elkerülnie? A huszár melyik lépésével tud sakkot adni? Hány mezőre tud lépni a bástya? Hány mezőn tud sakkot adni a bástya? Melyik sakkot adnád be, melyiket kerülnéd el - és miért?
Az ábra a huszár lépés és ütés lehetőségeit mutatja be - A zöld mezőre ütés megéri, a piros színűekre ütés veszteséget eredményez - A huszár nyolc mezőre léphet ebből háromszor adódik ütéslehetősége -
A sárga és zöld nyilak azt mutatják, hogyan lép a huszár - a piros nyíl Hxc4+ - majd újabb piros nyíl: c4-ről b2-re ütéslehetősége adja a sakkot a világos királlynak
A piros mező és nyíl a bástya rossz sakkadását (mert e6-on lenyerhető), a zöld nyíl és mező a bástya jó sakkját mutatja: a bástya 11 mezőre léphet.