t1a_28.jpgt1aa_19.jpg

Török Béla mester, egykori csapattársam - Béla bácsi mutatta meg ezt a megnyitási lehetőséget - Nekem megtetszett és még a 21-ik század elején is mejátszottam - Apollón 9-ik lépése nagyon ravasz - Az e5-ös ütöm-üti-ütöm nagyon nem tetszett nekem - A 11-es Vf4+ finom kis lépés, elnyerte tetszésem - Tisztán emlékszem, hogy miért léptem (hisz alig 11 éve volt csupán) a 17-ik Kh1-et - De "gépagy" nem jön rá miért szükséges a király kirakása h1-re - Hát ez van, nem könnyű neki az emberi elmét követni - A 22-ik He2 lépés többféle fenyegetést hordoz - mintha Hg3 felé venné az irányt - kapásból jött a nagyon emberi válasz: h4 - Ez a természetesnek tűnő lépés azonnal veszít - A minőségáldozatos ütést (23, Bxc5!) követően romokban sötét állása  - 27 e6! hadd menjen a kis paraszt - vezér lesz belőle - s ha nem, akkor is nyer a világos sereg.

 

"Ha egy úri lócsiszárral
Találkoztam s bevert sárral:
Nem pöröltem, -
Félreálltam, letöröltem.

Hiszen az útfélen itt-ott
Egy kis virág nekem nyitott:
Azt leszedve,
Megvolt szívem minden kedve."

Szerző: Sakk-mester  2022.02.19. 12:19 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása