Ütőkör, hatókör fejlődési lépéslehetőség, térérték: ugyan azt a fogalmat takarja - konkrétan hány helyre léphet egy figura!
Egy tiszt mozgékonysága a leütés veszélye nélküli lépéslehetőségeket foglalja magában!
Az a3 mezőn álló huszárnak négy lépéslehetősége van - de nincs mozgékonysága, mert bármelyik mezőre lépne, mindegyiken ütésbe kerülne a d3 futó ereje, ütőköre révén - A d3 álló futó szerencsésebb helyzetben van - Lépéslehetőségeinek száma, ütőköre 11 mezőre terjed ki - ám mozgékonysága csupán hat mezőre korlátozódik - Ha figyelmesen szemlélted a ábrát biztosan feltűnt neked, hogy a huszár másmilyen színű mezőre ugrik (lép) mint amilyenen áll - A futók átlókon és mindig ugyanazon a színű mezőkön mozognak - A huszár lassú, míg a futó gyors figurának számít. Amennyiben felkeltette az érdeklődésedet az ütőkör és mozgékonyság problematikája akkor előbb helyezd át a huszárt az a2, az a1, az a4 és az a5 mezőkre és állapítsd meg a változást! A legjobb, ha táblán gyakorolsz és lejegyzed a változásokat! Jó tanulást! Jó szórakozást! Emlékezz rá: Járni sem volt egyszerű megtanulni!