A mester kérdez,

  

a nagymester válaszol.

Beszélgetés Balogh Csaba nagymesterrel moszkvai - Aeroflot 2012 - versenye után. 

- Egy tényközléssel kezdeném:  A szűken vett magyar sakk-elitben Te fejlődtél a legtöbbet 2011-ben.

-          Köszönöm szépen! Ezt így nehéz kijelenteni, inkább úgy mondanám, hogy én  gyűjtöttem a legtöbb élőpontszámot.

-          Eljátszottál-e már a gondolattal, hogy ha fejlődési ütemed nem változik, akkor rövidesen - már az idén - Te leszel (lehetsz) a magyarok legjobbja?

-          Minél több élőpontszáma van valakinek, annál nehezebb tovább gyűjteni hozzá.  Szeretnék idén 2700 közelébe kerülni, de ezzel is csak megközelíthetném a többieket. Szerencsére nagyon jó sakkozóink vannak.

-          Az első hat forduló után, sőt még a hetedikben is egy ideig úgy tűnt a kívülálló drukkernek: megérkezett Balogh professzor és oktatja a mezőnyt. Hogyan minősíted Te addigi produkciódat?

-          Magát az eredményt, hogy 6-ból 4 pontom van, látatlanból természetesen azonnal aláírtam volna. Viszont az első 5 partim mindegyikében nyeréseket hagytam ki. Csak 2-t nyertem meg, és 3-at döntetlenre rontottam. Így nem lehettem teljesen elégedett.

-          Azután mintha... mintha valami történt volna. Történt-e valami a hetedik forduló közben, és a nyolcadikban?

-          A hetedik partit is nagyon jól játszottam. Legalábbis egy ideig. Aztán a fölényes végjátékomban egyszerűen megmagyarázhatatlan elnézéseket követtem el, és elvesztettem a játszmát.  A 8.fordulóbeli gyorsabb vereségem leginkább az előző partinak volt "köszönhető".

-          Az utolsó fordulóra visszatért a verseny titkos favoritja. A titkos favorit számomra, az elfogult drukker számára Te voltál! Úgy elverted kortársadat Ponkratovot, hogy a "szakma" ismét felkapta (felkaphatta) a fejét. Így volt-e ez, voltak elismerő hangok?

-          Az utolsó fordulóban valóban sikerült egy nagyon szép Ff4-es tisztáldozatot megtalálnom, amit sokan megdicsértek. Te is :-) Nagyon erős volt a mezőny, talán Caruanat mondhattuk a verseny egyértelmű favoritjának, viszont utána ott volt kb. 20 ember, akikben benne volt a győzelem.

-          Kiktől kaptál visszajelzést a verseny végeztével? Válogatott csapattársaid közül felhívtak-e néhányan? Lékó Peti - elemző társad - mit szólt játszmáid minőségéhez?

-          Sokan követték a játszmáimat. Gratuláltak a jó játékomhoz, viszont több szerencsét kívántak a nyert állások megnyeréséhez.

-          Hogyan láttad Te a verseny győztesének játékát?

-          Elmondom hogyan látta Ő a saját játékát. A lengyel Bartel Mateusznak saját bevallása szerint 5 vesztett állása volt a 9 partiból. Ehhez képest 4 partit nyert az 5 döntetlen mellett.

-          Köszönöm a beszélgetést Csaba.

-          Én köszönöm Sanyi! Megkülönböztetett Sakkbaráti üdvözletem Debrecennek, valamint tanítványaidnak. Köszönöm, hogy szurkoltatok nekem.

Ezúton szeretném megragadni az alkalmat, és külön köszönetet mondani a tárhelyszolgáltatómnak; a debreceni Dimának.

http://www.dima.hu/

 Balogh Csaba

 Balogh Sándor

Szerző: Sakk-mester  2012.02.20. 15:04 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása